MacTips

Zoek een tip

Mijn iPad gaat niet meer aan, iPad gaat niet aan

In ons Apple support centrum in Kampen komen vaak mensen aan de balie met hun iPad die niet meer wil opstarten.
Daarom willen we in dit artikel de meest voorkomende oplossingen behandelen die wij toepassen in ons servicepunt wanneer een iPad niet meer aan gaat.

 

Het scherm van de iPad blijft op zwart of het apparaat is vastgelopen

Als het scherm zwart of vastgelopen is kun je proberen om het apparaat geforceerd te herstarten. Zolang het apparaat aan is kun je het apparaat geforceerd herstarten, indien er geen defecten zijn aan het toestel zoals een homebutton die fysiek stuk kan zijn.

Om het apparaat geforceerd te herstarten volgen er een aantal stappen, deze worden hier benoemd:

Bij de iPads kun je het apparaat geforceerd herstarten door de aan/uit knop en de thuisknop vasthouden totdat er een Apple logo verschijnt. Dit is helaas niet mogelijk wanneer er een defect is aan de thuisknop.

De iPad start nog steeds niet op

Wanneer het apparaat nog steeds niet opstart nadat de reset is uitgevoerd raden wij aan om de lader aan te sluiten op de iPad en deze in ieder geval langer dan één uur aan de voedingsbron te laten.

Binnen enkele minuten tot één uur zou er dan een batterij icoon moeten verschijnen op het beeldscherm.

Mocht de iPad dan nog niet aan gaan dan raden wij je aan om contact met ons op te nemen door onderstaand formulier in te vullen of te bellen met ons Apple nummer 038-3388840 voor de vervolgstappen.

Batterij met voedingskabel op het scherm van de iPad

Mocht je een batterij met een voedingskabel op je beeldscherm hebben terwijl deze wel op de voedingsbron is aangesloten dan kunnen er 3 dingen aan de hand zijn:

  1. De kabel of power adapter is defect.
  2. Er is een defect in de iPad waardoor deze niet meer oplaadt.

In de deze gevallen raden we aan om bij ons in het Apple servicepunt in Kampen langs te komen zodat wij kunnen zoeken waar het defect precies in zit.